חופשה בארץ עם ילדים: נופש הכל כלול באילת

לא להאמין אבל עברה שנה מאז שיצאתי לנופש או לחופשה כלשהי - קשוח! אבל מה לעשות, אלו החיים כשיש תינוק בבית... למרבה המזל הזמן עובר, הילדים גדלים והעונה החמה התחילה וכמוני - זה אומר שבטח שתצאו לנופש בקרוב. לטובת ההורים שיוצאים עם ילדים קטנים ותינוקות צירפתי לכם בסוף הפוסט טבלת ציוד מאסט! ואם החופשה היא בחו"ל אז גם הוספתי לינק לרשימה שהכנתי בשנה שעברה ובה טיפים מעולים שכדאי לדעת.

ולענייננו, מה אפשר לכתוב על אילת שלא נאמר עליה כבר? בעיני זו העיר האולטימטיבית לחופשות משפחתיות בארץ, בין אם זה בשיא העונה או אפילו בחורף. יש קסם בעיר הזאת שאין באף מקום אחר – עיר מאוד ישראלית עם נגיעות קטנות של חו"ל. זה פשוט כיף לקחת פסק זמן מהיום-יום הלחוץ ולנפוש בעיר הקטנה הזאת שיש בה הכל מכל. זו פעם ראשונה שלי במלון הכל כלול – בדרך כלל בחופשות אני מעדיפה בסיס של לינה וארוחת בוקר וככה מתאפשר לנו לטייל ולאכול בחוץ לטעום ולחוות את הערים בהן אנחנו נופשים. אבל הפעם עם ילד בן 4 וחצי ותינוק בן 8 חודשים החלטנו שבסיס הכל כלול יהיה הרבה יותר הגיוני ונוח לכולנו (כי למי יש כוח ללוגיסטיקה שכרוכה בלחפש מקומות לאכול בהם ולהתרוצץ בעיר לפי השגעת התורנית של הילדוד'ס).

רגע לפני שאני מגיעה לאילת – כמה מילים על עצירה בדרך להתרעננות. אנחנו נסענו דרך באר שבע והחלטנו מראש ששם תהיה העצירה הראשונה לארוחת בוקר וחילוץ עצמות. בחרנו לעצור בקניון עופר כי שם יש את כל מה שאנחנו צריכים: בתי קפה לארוחות בוקר, שירותים ופינת החתלה, ג'ימבורי לקטנטנים והמון שטח רצפה לזחול עליו וכמובן הכי חשוב – מזגן! בהמשך חשבנו לעצור ביטבתה אבל כשנוסעים עם תינוק אז אי אפשר להיצמד ללוחות זמנים כמו שרוצים, וכך יצא שנכנסנו לישוב פאראן ושם גילינו פנינה נסתרת. במרכז היישוב ישנו גן שעשועים ענק ומקסים ובו מתקנים לכל הגילאים. הגן מוצל ויש בו דשא סינתטי כך שזה מושלם לתינוקות שזוחלים. לצידי הגן יש קולרים עם מים קרים ושירותים ציבוריים נקיים ונעימים. בקרבת הגן ישנה מכולת וגם דשא ענק עם שולחנות שאפשר לעשות שם פיקניק. עצרנו שם להתרעננות קצרה בגלל שהיה מאוד חם, וגם הצל לא כל כך עזר. אבל הילדים חילצו עצמות, אכלו קצת וזה אפשר לנו לנסוע שעתיים רצופות אחר כך לאילת כשהם ישנים!

אחרי כמה בירורים והמלצות של בני משפחה בחרנו במלון ישרוטל ספורט קלאב שמאוד קרוב לטיילת ולים. אם לומר את האמת הכנתי את עצמי מראש לציפיות נמוכות-בינוניות כי בטח תהיה תפוסה מלאה והמלון יהיה עמוס בילדים והורים עם המון רעש, אוכל סביר-מינוס, וחדרים צפופים. הופתעתי לטובה, אבל ממש. אולי זה בגלל שרק התחילה העונה אז לא היה עומס בכלל, וכל הצוות של המלון היה אדיב והכל תקתק כמו שעון שוויצרי. קיבלנו חדר ענק שהיה בו "סלון" עם ספה נפתחת בשביל שהם, והמון מקום להכניס לול בשביל הראל. בכל חדר טלוויזיה עם ערוצי ילדים והשוס ערוץ HBO (כן! הצלחנו לראות את הפרק האחרון של משחקי הכס). בחדר יש גם מיני בר שהוא לא באמת מקרר אלא יותר כמו צידנית ולכן קנינו שק של קרח כדי שהדברים בפנים יישארו קרירים. חדר הרחצה הענק היה צמוד לחדר השינה שלנו עם אמבטיה ושירותים, ועוד שירותים בכניסה לחדר – שזה מצוין לבקרים כשכולם צריכים פיפי בו-זמנית!

טיפ: אם יש לכם תינוק/ת שמכניס/ה כל דבר לפה כדאי לרכוש או להביא מהבית מגבוני חיטוי ולנקות דברים שידוע שהם מזוהמים כמו השלט של הטלוויזיה. כדאי להביא גם מלח לימון לנקות בעזרתו את הקומקום לפני שמרתיחים מים לתינוק/ת. לא לשכוח להביא סבון כלים ומגבת קטנה להניח עליה את הבקבוקים של התינוק/ת לייבוש.

חדר האוכל היה נ-ה-ד-ר! קודם כל היה המון מקום והרגיש מרווח ולא צפוף, אפילו לא הייתה לנו בעיה להיכנס עם העגלה של הראל. האוכל – היה ממש טוב! אמנם בארץ זו לא חכמה כי תמיד יש מבחר גדול מאוד (אנחנו הישראלים אוהבים את עמדת החביתה בהתאמה אישית), מה שהפליא אותי זה לא הכמות הגדולה של האוכל אלא התיבול שהיה ממש טעים בכל דבר. וכן היה גם מגוון שונה של אוכל בכל יום כמעט, ככה שתמיד היה מה לאכול-בעיקר לילדים. להראל גם היה מה לאכול: מרקים, בננות, ירקות אנטיפסטי, קציצות ועוף וגם גרברים שאפשר לבקש חופשי מהקבלה או מאחראי המשמרת שבחדר האוכל. מה שעוד היה מעולה בשבילי – בבקרים ישנה בכניסה לחדר האוכל עמדה של קפה מעולה בהתאמה אישית עם חלב על כל סוגיו. במתחם הבריכה יש ארטיקים וברד בשלל טעמים וגוונים שמצננים את החום הלוהט בחוץ, ובלובי שלל נשנושי ביניים כמו עוגה וגלידה – שם פחות בילינו כי פשוט היינו שבעים מידי.

טיפ: כדאי תמיד לברר בקבלה או בחדר האוכל אם יש מחיות פרי לתינוקות. בכל מקרה ממליצה לרכוש או להביא מהבית מלבד תמ"ל גם סמוצ'י, בייבי-ביס, פירות רכים כמו בננה, מים מינרלים ותרמוס.

מתחם הבריכה כולל 3 בריכות, כאשר אחת מהן מותאמת לקטנטנים. המים מוצלים שם ולכן הם קצת יותר קרירים, אבל הדק חשוף לשמש ולכן היה קצת פחות נוח ונעים לשבת שם. את הראל החלטנו שלא להכניס לבריכה בגלל שהוא עוד תינוק קטן ולכן ביום כששהם נכנס עם אבא יחד לבריכה של הגדולים ואני והראל ישבנו על הדשא בצל – שם היה נוח ומדהים, עם רוח נעימה ושקט. כדי שהראל גם יהנה מחוית המים הבאנו בריכה קטנה מתנפחת ומילאתי אותה בקצת מים מהברז (2 בקבוקים של ליטר וחצי מים מינרלים שמילאתי בחדר ולקחתי בעגלה). הוספתי כמה צעצועים והקטנצ'יק שכשך לו במים, השפריץ ונהנה.

טיפ: בריכה מתנפחת קטנה תוכל לשמש אתכם גם כאמבטיה לתינוק/ת וגם לשכשוך ומשחק בדשא או במרפסת. לא לשכוח להביא צעצועי מים ומגבת לתינוק/ת מהבית (יותר נעים).

מלבד הבריכה יש במלון גם 3 משחקיות מעולות : אחת קטנה ומתאימה לתינוקות ובה יש צעצועים רכים וכריות של ג'ימבורי. משחקייה שניה מצוינת מעוצבת יפה ובה יש מגוון גדול של משחקים לילדים בגילאי הגן כמו פאזלים, משחקי הרכבה, מסכי מגע עם משחקי חשיבה, עמדת מטבחון, מכוניות, פינת טלויזיה ועוד. במשחקיה הזו מתקיימות גם הפעלות יצירה שונות כמו הכנת פיצות ועוגיות ומוביילים. המשחקייה ממוזגת, והעיצוב שלה ממש נעים ושובה לב.

המשחקייה השלישית מתאימה לילדים יותר גדולים בגילאי בית ספר ובה עמדות פלייסטיישן ומשחקי מולטימדיה. אנחנו שיחקנו שם על שולחן שהפלטה שלו היא מחשב טאצ' ויש בו מגוון משחקים - הכי אהבנו פשוט לצייר בתוכנה חמודה ופשוטה.

כמובן שאף חופשה באילת לא שלמה בלי לטייל על הטיילת, לחצות את הגשר ולבקר בדוכנים. אנחנו העדפנו לעשות את זה בשעות הערב כי פשוט היה שבוע נורא חם. מעבר לכך לא יצאנו לאטרקציות אחרות, פשוט כי לוגיסטית עם תינוק נראה לנו כרגע מיותר. ובכל זאת כדי לשבור קצת את שגרת המלון החלטנו שערב אחד יוקדש לארוחת ערב במסעדה ולראות את המזרקה המוסיקלית .

את מסעדת אולה יצא לנו להכיר בפעם האחרונה שהיינו באילת, זו מסעדה כשרה נהדרת ובה מנות מגוונות ממטבחים שונים של בשר ודגים. אנחנו הזמנו קרפצ'יו סלק ומוסר שלם, ולקינוח קרם ברולה שבכלל לא הורגש שהוא פרווה. המסעדה נמצאת במרחק הליכה מהטיילת, והיא מעוצבת בסגנון מיושן שמזכיר לי את הבית של סבתא כשהייתי ילדה. האווירה מאוד נעימה, והשירות מעולה.

טיפ: מנשא זה הצלה!!! בעיקר בשעות הערב כששוברים את שגרת השינה והילדים מתעייפים. אנחנו לקחנו מנשא וטיולון כך שבשעות הערב המאוחרות הראל היה במנשא ושהם יכל לנוח בעגלה אם התעייף.

המזרקה המוסיקלית היא חוויה חינמית ומפתיעה לטובה. קודם כל היא ממוקמת במקום מושלם – ליד האיימקס, במרחבי דשא של פארק גדול שבפני עצמו נראה לי כמקום אטרקטיבי לפיקניק עם הילדים (בתנאי שלא חם מידי). המקום מאוד יפה ביום, אבל בערב הוא פשוט קסום. הספסלים מוארים ויש המון מקום לשבת ולצפות במופע האורות המוסיקלי מבלי שיהיה מעיק. המופע עצמו אורך כ-20 דקות בערך, ויש שירים באנגלית ובעברית מכל מיני סגנונות. אני מאוד אהבתי, מאוד מזכיר אוירה של חו"ל.

טיפ: יש לכם מצלמה ידנית דיגיטלית קטנה ישנה? טענו אותה ותנו לילד להיות אחראי על צילומים משלו, תתפלאו לראות איך העולם נראה דרך העיניים שלהם.

5 ימים נמשכה החופשה האילתית שלנו, וזה היה זמן מדויק ליהנות וגם למצות אותה. בדרך חזרה נסענו דרך מצפה רמון ועצרנו להתרעננות במרכז המבקרים – שם יש המון שטח זחילה להראל וגם שירותים ועמדת החתלה. זה מקום ממש נחמד ומומלץ לעשות את הסיור המלא ולהכנס למוזאון ואפילו לאכול במסעדה ליד. אנחנו היינו עייפים מידי אבל התפנקנו לנו בארטיקים ואז יצאנו לדרך עייפים ומרוצים.

מרכז המבקרים במצפה רמון

כמובטח:

1. רשימה מה לארוז לחופשה בארץ-  ממש כאן להורדה

2. טיפים לנופש בחו"ל עם ילדים - ממש כאן להורדה

רוצה עוד טיפים והמלצות על חופשות?

קישרתי לך את הפוסטים שכתבתי על חופשות עם ילדים ממש כאן למטה.

אם אהבת את הפוסט הזה ומצאת אותו מועיל אשמח לקבל ממך תגובה.

חופשה נעימה!

Please reload

ברוכים הבאים לבלוג שלי
כאן תוכלו למצוא פוסטים מעניינים בנושא עיצוב חדרי ילדים, אמהות, גידול ילדים בסטייל, טיפים, הדרכות DIY והרבה השראה.
שמחה שהצטרפתם אלי, קריאה מהנה!